Mooi weer

Eugène Berode, gewezen taaladviseur van de VRT:

‘Wanneer het mooi weer is, doe ik niets liever dan op de Grote Markt van Tienen te gaan zitten, hopend dat er een rasechte, oude Tienenaar naast mij komt zitten. En dan hoor ik woorden die ik gebruikte toen ik vijftien jaar oud was, maar nu vergeten ben. Ik spreek nog zelden dialect. Dat is eigenlijk toeval: ik ben met mijn vrouw beginnen vrijen in het Algemeen Nederlands, maar dat had net zo goed dialect kunnen zijn.’

Bron: De Morgen, 28 mei 1998

Geef een reactie

